וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתקן או להחליף? מתי יודעים מתי הגיע הזמן לזרוק את המזגן

בשיתוף אולימפוס, בשיתוף אולימפוס

3.12.2019 / 14:15

לעיתים קרובות המזגן ממאן להתעורר מתרדמת החורף שלו. אילו תקלות הן הנפוצות וכמה עולה לתקן אותן?

אולימפוס מזגנים. יח"צ,
אולימפוס/יח"צ

קיץ, חודש יוני, המעלות מטפסות למעל 30 מעלות, 40 מעלות בדרום או בבקעה ובמישור החוף מרגיש כמו 35. המזגן שלכם מתחיל לעבוד ולהתעורר משנת החורף שלו, אתם מדליקים אותו ובפעם הראשונה אחרי מספר חודשים המנוע מתחיל לעבוד. לעיתים יש ריח מסוים שיוצא בדקות הראשונות ואחרי כן הוא מתחיל לקרר ולמזג את החדר ואז... בום, המזגן מפסיק לעבוד, או לחילופין ממשיך לעבוד אבל להוציא אוויר חם.

בואו נראה איזה תקלות מתרחשות לאחר מספר חודשים בהן המזגן לא נכנס לפעולה ומה אומרת כל תקלה מבחינה כספית, טכנית והאם בכלל שווה לכם לתקן או שאולי שווה לשקול קנייה של מזגן חדש. לצורך הבדיקה התייעצנו עם אברהם מור - מנכ"ל חברת אולימפוס, טכנאי מזגנים בעל ניסיון של 20 שנה בתחום תיקון המזגנים וההתקנות עבור המגזר הפרטי העסקי והמוסדי.

אברהם, כקבלן מיזוג אוויר מה חשוב לבדוק כאשר תקלה מתרחשת במזגן?

"ראשית כל יש לבדוק את הפרמטר הבא: איזה סוג של מזגן יש לכם? לפני שצוות הטכנאים שלנו בודקים איזו תקלה יש למזגן אנו בודקים מה גודל המזגן? כל תקלה מתייקרת ככל שיחידת המיזוג גדולה יותר לדוגמא".

תקלה 1, מזגן לא מקרר - מזגן מוציא אוויר חם

תקלה זו נגרמת ממספר סיבות שונות או מכל הסיבות גם יחד, יש לבדוק מה הסיבה ולאחריה נחליט האם שווה לתקן או להתקין.

• במידה ומדובר בקבל שאינו עובד - החלפת קבל תעלה לכם בין 350 ל-450 ₪.

• דליפת גז מהצנרת - מילוי גז - גם היא גורמת למזגן להוציא אוויר. תיקון המזגן כלומר איתור מקור הדליפה ומילוי גז יעלה לכם 450 - 3,000 ₪ תלוי בגודל המזגן (לעיתים נדרשת החלפת חלקים שעלולה לייקר לדוגמא: סוללת מאייד או מעבה בעלות של 3,000 ₪ לחלק חילוף).

• מדחס תקול - האחראי על שינוע הגז במערכת ועלות תיקונו או החלפתו עלולה לעלות 1,200 - 7,000 ₪ (1 כח סוס או 8 כח סוס).

• פילטרים מלוכלכים - תקלה פשוטה אשר תוכלו להתגבר עליה בקלות לבד. ניקוי מהיר של הפילטרים ופתרתם את התקלה ללא עלות.

• תקלה בלוח הבקרה - עלות תיקון 1,000 - 2,000 ₪ (מזגן on / off ).

• תקלה בלוח בקרה של מזגן אינוורטר תעלה 1,000 ל 5,000 ₪.

מתקנים או מתקינים מזגן חדש?

במקרה של תקלה של מזגן שלא מקרר או מחמם נבדוק האם הבעיה היא קבל או דליפת גז והמזגן שלכם קטן בין 1 - 2 כ"ס אנו ממליצים לתקן. קחו בחשבון שדליפת גז ומילוי גז יכול להיות פתרון זמני בלבד כל עוד לא מתקנים את מקור הדליפה.

במקרה של תקלות אחרות שעלותן עולה על 500 ₪ היינו ממליצים לרכוש מזגן קטן וחדש בו עלויות הרכישה וההתקנה מסתכמות ב-1,500 - 2,500 ₪ כולל פירוק והרכבת מזגן חדש. במקרה של מזגן גודל מעל 3 כ"ס או מזגן מיני מרכזי היינו ממליצים לתקן כל תקלה ובלבד שלא להזמין התקנת מזגן חדש שעלותו יכולה להסתכם בכ-11,000 - 35,000 ₪. כמובן שאם יש תקלות חוזרות ונשנות יש לשקול התקנת מזגן חדש.

לייעוץ לפני התקנת מזגן מיני מרכזי או התקנת מזגנים מפוצלת של מספר יחידות בדקו באתר אולימפוס מיזוג אוויר.

תקלה 2 , מזגן נוזל - נזילה במזגן

נזילה מהמזגן היא התקלה של הקיץ - רוב המזגנים סובלים מבעיה זו היות ושעות הפעילות מתארכות לכ-12- 16 שעות בהן המזגן עובד בכל יום. נזילה במזגן יכולה לנבוע מכמה סיבות:

1. בעיה במאייד - או פילטרים מלוכלכים - כלומר הפילטרים אמורים לסנן את האוויר והלכלוך של האוויר אותו יונק המזגן מבחוץ ולהכניס אוויר נקי.כאשר הפילטר מלוכלך, נוצר תת לחץ בתוך מערכת היחידה הפנימית והמים מתחילים לצאת החוצה. עלות ניקוי פילטרים היא 0 - 250 שקל ולכן שווה לבדוק בעצמכם.

2. צינור ניקוז סתום - יש לבדוק את צינור הניקוז על ידי יניקה של אוויר האמור לשחרר את הלחץ או הסתימה בגללה הוא לא מעביר מים. עלות תיקון סתימה בצינור ניקוז היא 0 - 250 ₪ ולכן שווה לבדוק את הכיוון הזה.

3. חוסר גז - בריחת גז - יכול להעיד על בעיה בצנרת המזגן - הגז מקפיא את היחידה הפנימית וגורם לקרח להצטבר עליה - ולאחר מכן לנזול החוצה. תיקון של דליפת גז יכולה לעלות 450 - 3,000 ₪ ואולי אף יותר במידה ותידרשו להחלפה של צנרת הגז, לעיתים רק איתור הדליפה יכול לארוך כמה ימים. צריך לעשות הפרדה של גורמים יחידות על ידי מילוי חנקן בלחץ גבוה - לא כולל עלות של חלקי חילוף.

מה עושים? מתקנים או מתקינים חדש?

בתקלה מסוג זה נעדיף בצורה בולטת לתקן את הדליפה ולא להחליף מזגן לחדש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

תקלה 3 - החלפת מנוע / החלפת משאבת מים

תקלות מסוג זה נובעות בעיקר מבלאי גבוה של הרבה שנים של פעולת מזגן. מאחר ותקלה מסוג זה היא בעלת סיכוי נמוך להתרחש במזגן חדש אשר עדיין נמצא באחריות ויכול לתקן את המזגן אצל היבואן האחראי אנו מראש פונים לבעלי מזגנים אשר אינם באחריות וחווים תקלות מסוג זה. תקלות אילו יכולות לעלות 1,500 ₪ - 3,000 ₪.

מה עושים בתקלות מסוג זה? מתקינים חדש או מתקנים את המזגן הישן?

במידה ומדובר על יחידות קטנות של 1 - 2 כ"ס אנו ממליצים על החלפת המזגן הישן במזגן חדש. מזגנים גדולים של 3 כ"ס ומעלה מצריכים בדיקות נוספות כגון: האם זוהי פעם ראשונה שתקלה זו מתרחשת? האם ישנן תקלות נוספות? מהו גיל המזגן? מזגנים מעל 10 שנים נשקול רכישה של מזגן חדש במידה והתקלות חוזרות.

4. מזגני אינוורטר - עלויות יקרות יותר ממזגני On / off (טכנולוגיה רגילה)

"באופן כללי כל האחזקה של מזגני אינוורטר יקרה יותר בהשוואה למזגנים בטכנולוגיה רגילה, מזגנים אלו נוטים להתקלקל יותר , המערכת מורכבת מחלקים רבים יותר וההסתברות לתקלה עולה לעיתים עד פי 2 או 3 ממזגן רגיל. לדוגמא: החלפת בקר ביחידה חיצונית של מיני מרכזי רגיל תעלה 1,000 - 1,400 ₪ לפני מע"מ לעומת אינוורטר. באינוורטר רק הרכיב יעלה בין 3,000 - 5,000.

תקלה 5 - תקלות כבדות החלפת משאבת חום / מדחס

נדרשת בחינה של טכנאי מזגנים מקצועי האם כדאי לתקן או צריך להחליף. יש לאבחן את התקלה מבחינת כדאיות.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל תקלה או החלפת מערכת מיזוג - צלצלו 050-6454177 או כנסו לאתר טכנאי מזגנים אולימפוס וקבלו את כל המידע הדרוש לכם לפני החלטה.

בשיתוף אולימפוס, בשיתוף אולימפוס
  • עוד באותו נושא:
  • מזגנים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully