וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתבה שתוכיח: גם אתם יכולים לבנות חופש כלכלי

בשיתוף מינוף עסקי - בונים חופש כלכלי, בשיתוף מינוף עסקי - בונים חופש כלכלי

3.12.2019 / 10:51

עמית אופיר משוכנע: כל אחד, לא משנה מי, יכול להגיע לעצמאות כלכלית ולהרוויח. והוא לא מהסס לשתף את הידע שלו עם העולם

עמית אופיר. עמית אופיר,
עמית אופיר/עמית אופיר

אין זה סוד שיוקר המחייה בישראל מקשה על האזרח הישראלי המצוי לרכוש דירה, נכסים ובאופן כללי לבנות חופש כלכלי ועתיד בטוח, אולם לטענתו של עמית אופיר, הבעלים של חברת הייעוץ 'מינוף עסקי - בונים חופש כלכלי' הבעיה אינה מתחילה עם יוקר המחייה אלא בחינוך הפיננסי שחסר במערכת החינוך הפורמלית ולא ניתנת לאנשים על מנת שיוכלו להיות יותר בשליטה על חייהם, להבין יותר בכסף ולשלוט ברמת המחייה שלהם.

סיפורו של עמית אותו החליט לחשוף כאן מראה כי לא משנה מה נקודת הפתיחה שלך בחיים, הכל מתחיל ונגמר בהחלטה לעשות שינוי, ואם זו אינה קיימת סביר שתמשיכו לחלום על עתיד טוב יותר ושום דבר לא באמת יוביל אתכם לשם.

עמית החל את דרכו כאמן ולמד במגמת אנימציה באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל שבירושלים. עוד בתקופת לימודיו עבד במספר עבודות כדי לממן את לימודיו, שכר הדירה היקר ובעיקר כדי לנסוע לטייל בכל שנה במקום אחר בעולם.

במקביל לעבודותיו כמאבטח ומלצר החליט לפתוח עסק ולמכור את יצירותיו (חלוקי נחל מצוירים) לחנויות ולרשתות. ללא השכלה פיננסית וידע מוקדם במכירות עבר דרך ארוכה של ניסוי וטעייה ובמשך שנים, בעיקר עקב עשייה בלתי פוסקת ועבודת מכירות בלתי מתפשרת, הצליח לפתח ולבנות את העסק בצורה הדרגתית ורווחית שאפשרה לו לשלם את החשבונות, לטייל שנה אחר שנה ואף לשפר משנה לשנה את רמת חייו. למרות שהיה מקצוען בתחום האומנותי ואפילו שלמד ושיפר את יכולות המכירה בעסק, היה לו חסך גדול בכל הקשור להשכלה הפיננסית שלו ובגיל 35 החל להבין שאם ימשיך בקצב הזה לעולם לא יוכל לבנות לעצמו חופש כלכלי אמיתי.

עמית אופיר בוול סטריט. עמית אופיר,
עמית אופיר/עמית אופיר

השינוי הגדול החל לקרות בשנת 2013 כאשר העז לפרסם לראשונה מספר ספרים שכתב ואייר, אותם תרגם מעברית לאנגלית והעלה לחנות אמזון העולמית. בעזרת קידום ושיווק הספרים הם עלו ועלו בדירוגים עד שהגיעו למקומות הראשונים ברשימות רבי המכר במספר רב של מדינות וכתוצאה מהצלחה זו החל למנף את עסקיו בארץ ובעולם שכיום פועלים ונמכרים ביותר מ-30 שפות ובמאות סוגים שונים של מוצרים ושירותים שפיתח במהלך השנים.

עד היום עבד עם מאות בעלי עסק, העביר הרצאות בכל העולם, ספריו נמכרו ביותר ממיליון עותקים ותכניו השתלבו והוצגו בחברות הגדולות בעולם ביניהם דיסני, מיקרוסופט, נשיונל ג'יאוגרפיק, לשכות תיירות, וולמארט, חברת טבע ועוד...

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עמית אופיר מרצה. עמית אופיר,
עמית אופיר/עמית אופיר

בגיל 38 החליט להיכנס לתחום הנדל"ן ותוך שלוש שנים עשה יותר מ-11 עסקאות נדל"ן ובשנת 2019 לבדה הצליח לרכוש 5 נכסים. כיום הוא נחשב לאחד היועצים העסקיים המצליחים ובעיקר עובד עם בעלי עסקים או שכירים שרוצים לשפר את חייהם, להגדיל את הכנסותיהם ולבנות שלב אחר שלב, את איכות החיים אליה הם שואפים.

עמית אופיר חותם. עמית אופיר,
5 עסקאות נדל"ן מתחילת שנת 2019/עמית אופיר

את השיטה שלו, שהייתה שמורה עד היום רק ללקוחותיו, הוא חושף לראשונה לציבור בסדרת וידאו, כנסים, ספרים ושירותי ליווי אישיים. כעת, הגיע הזמן לברר, למה הוא עושה את זה?

לדברי אופיר, "אנשים חיים עם הרבה פחדים, שעולים להם ביוקר ומונעים מהם לחיות ברמה הרבה יותר גבוהה ממה שהם חיים. הפחד משתק אותם וכאשר נעולים ומבוצרים על דעה מסוימת הם אינם פתוחים ללמוד ולהכיר אפשרויות נוספות הקיימות עבורם ויכולות להיות בדיוק מה שהם חיפשו".

עמית אופיר על הר. עמית אופיר,
עמית אופיר/עמית אופיר

למה חשוב לך כל כך לבזבז את הכסף שלך על טיולים מסביב לעולם?

"לצערי, רוב האנשים מבזבזים את כספם על צריכת מוצרים שמקטינה להם את ההון במקום להתמקד בצריכת מוצרים ושירותים שמטרתם להגדיל לנו את ההון. למה שאתה קורא 'בזבוז' אני קורא 'השקעה'. בכל שנה אני משקיע בהתפתחות האישית, העסקית והמקצועית שלי כמה שיותר וזה בא לידי ביטוי בצריכת קורסים בנושא השכלה פיננסית, השקעות, שוק ההון ונדל"ן, ספרים, הרצאות ועוד. מה המיוחד בעיני בטיולים זה שבזמן טיול יש לנו הזדמנות ללמוד כל כך הרבה דברים על עצמנו ועל העולם. בזמן קצר אנחנו נחשפים להמון חוויות, לומדים הרבה מאוד דברים חדשים, מתנסים בדברים שלא הכרנו קודם, לומדים על תרבויות, מאכלים ופוגשים אנשים השונים מאתנו, אשר לא פעם מלמדים אותנו דברים חשובים ששכחנו בדרך. זו הסיבה שאנחנו גם מציעים ללקוחותינו טיולים להתפתחות אישית ועסקית בהם אני מלמד באופן אישי את המשתתפים על כסף, איך להגדיל את מקורות ההכנסה שלהם, ואת ההכנסות מהעסק שלהם, איך בונים חופש כלכלי שלב אחר שלב ועוד המון דברים חשובים שלא מלמדים בשום מקום אחר".

עמית אופיר מול גייזר. עמית אופיר,
עמית אופיר/עמית אופיר

האם אתה מאמין שכל אחד יכול לשפר את מצבו הכלכלי ולבנות לעצמו חופש כלכלי?

"אני מאמין שכולנו יכולים לשפר את המצב הכלכלי שלנו אולם רוב האנשים לא יעשו זאת. אנשים הם אינם יצור רציונלי, אנחנו יצורים של הרגלים וכל מה שלא נוח לנו, קשה לנו לעשות. זה לא אומר שאנחנו לא יכולים, אבל אי הנוחות הנדרשת לשם כך תגרום למרבית האנשים לוותר בדרך ואפילו לא לנסות לעשות את הצעד הראשון בדרך לשם. אנשים מתנהגים פעמים רבות בדומה לעדרים של בעלי חיים אשר רואים את האריה מתקרב אל העדר ובכל זאת לא מנסים לברוח על נפשם. לאנשים רבים כואב בכיס אבל זה כאב שהם מכירים ורגילים אליו. הפחד מכאב חדש, לא מוכר משתק אותם וגורם להם לוותר מלכתחילה על הניסיון. כולנו רוצים וחולמים להיות עשירים אולם ההצלחה שייכת למי שעושה ומיישם ולא למי שמדבר וחולם. החדשות הטובות הן שכל אחד מאתנו יכול בכל יום נתון להחליט שהיום זה היום לעשות את השינוי ומאותו רגע חייו יחלו להשתנות".

חופש כלכלי. עמית אופיר,
עמית אופיר/עמית אופיר

אז מה השיטה שלך לבניית חופש כלכלי?

"ראשית, אומר שבניית חופש כלכלי היא דבר שלוקח זמן ואין זה קורה תוך יום אחד. זו הסיבה שכדי לשפר את המצב הכלכלי יש להתחיל עוד היום ואם תתמידו בדרך, תראו איך מצבכם משתפר משנה לשנה עד שתגיעו לחופש כלכלי אמיתי. בספרי 'מה לעשות עם הכסף' אני מרחיב על השיטה שלי לבניית חופש כלכלי על פיה יש לעבוד על 5 ערוצים במקביל.

1. רכישת ידע פיננסי נוסף, הבנה בכסף, השקעות וריבוי מקורות הכנסה.
2. צמצום ההוצאות הפסיביות והתנהלות נכונה יותר עם הכסף הקיים.
3. הגדלת ההכנסה החודשית והבנה כי השליטה בכך היא שלנו.
4. יצירת מקורות הכנסה נוספים.
5. יצירת נכסים מניבים והגדלת ההון בעזרת השקעות לטווח ארוך".

אתה מאמין שאם מישהו יפעל על פי התכנית שלך יוכל להגיע לחופש כלכלי?

"בהחלט, עשייה לאורך זמן תייצר תוצאות ולסייע לכל אחד לשפר את מצבו הכלכלי. אולם חשוב להבין כי כל שיטה טובה מצריכה אימון ולמידה. ידע תיאורטי לא יכול להיות תחליף של הצלחה אמיתית בשטח. לכן אני ממליץ לכל אחד שרוצה באמת לשפר את מצבו הכלכלי לקחת ליווי מקצועי כדי להבין איך מבצעים זאת בפועל. אחד הדברים שעזרו לי לעשות קפיצת דרך משמעותית בכל הקשור לבניית החופש הכלכלי שלי היה לקחת מישהו מקצועי שילווה אותי בדרך בכל עסקה שעשיתי, בכל השקעה שהשקעתי, הוא היה שם כדי לראות שאני לא עושה טעויות משמעותיות שעלולות לעלות לי ביוקר".

מה השלב הראשון שאתה ממליץ עליו למי שרוצה לבנות לו חופש כלכלי

"בעיני חמשת הערוצים חשובים באותה מידה כיוון שיכול להיות מצב שבו נרוויח הרבה כסף בכל חודש אבל הכסף הזה מתבזבז עקב התנהלות לא נכונה עם הכסף שלנו, אבל אם אני צריך לבחור רק אחד מתוך חמשת הערוצים זה ללמוד איך להגדיל את ההכנסה החודשית. בספרי הראשון בסדרת הספרים שכתבתי בנושא בניית חופש כלכלי, אני מסביר איך להגדיל את ההכנסות כדי להגיע ליציבות כלכלית והכנסה הגבוהה מההוצאות. כיוון שהוצאות אפשר לצמצם עד גבול מסוים והכנסות אפשר להגדיל עד אין סוף מומלץ להתמקד בכך ואם תעבדו נכון תוכלו גם להגיע להכנסות חודשיות של 50,000 ₪, 100,000 ₪ ויותר. בפסר אני מסביר איך לעשות זאת בצורה שיטתית. רק לאחר שתגיעו למצב שבו ההכנסות שלכם גבוהות מההוצאות תוכלו להתחיל ליצור לעצמכם נכסים מניבים ולהתקרב לחופש כלכלי אמיתי".

עמית אופיר בשדה אורז. עמית אופיר,
עמית אופיר/עמית אופיר

אתה יכול להסביר את כל התהליך של בניית חופש כלכלי ואיך זה קורה בפועל?

"כדי לבנות חופש כלכלי ובכלל, כדי להצליח בכל פרויקט כדאי שתהיה תכנית יעדים ותכנית עבודה. תכניות אלו צריכות להיות מותאמות ליכולות שלנו כדי שנוכל לעמוד במשימות ולהגיע בסופו של דבר ליעד. תכניות כאלו יש לבנות ל 5 או 10 שנים ובכל שנה לנקוב תחילה בסכום יעד שאליו אנחנו רוצים להגיע. לדוגמה, אם אנחנו רוצים שבעוד 10 שנים תהיה לנו הכנסה פסיבית של 5,000 דולר בחודש זה אומר שבכל שנה אנחנו צריכים להגדיל את ההכנסה הפסיבית החודשית שלנו ב-500 דולר. כך בכל שנה נרכוש נכס נוסף ונתקרב לעבר השגת המטרה. כיוון שבמציאות יש המון משתנים נוספים צריך לשקלל את כל הנתונים שביניהם עשויות להיות קרנות שונות שעשויות להיפתח, חסכונות, הלוואות קיימות והלוואות בתנאים טובים שאפשר אולי לקחת, מכירת נכסים קיימים ומימוש רווחים, שינויי סטטוס, צוואות, ירושות, ביטוחים, תביעות שונות וכמובן הגדלת ההכנסות במהלך השנה, איתור נכסים והזדמנויות השקעה אטרקטיביות ועוד... ניהול תיק חופש כלכלי הוא דבר שיש לנהל על בסיס חודשי כדי לוודא שהכסף עובד עבורנו בצורה מקסימלית".

עמית אופיר בשלג. עמית אופיר,
עמית אופיר/עמית אופיר

ומה אם אני לא יודע להשקיע, או לא מבין כל כך במספרים?

"כדי להתעשר ולבנות חופש כלכלי אדם צריך גם להיות מומחה בעצמו בדברים מסויימים וגם לדעת להעסיק מומחים בתחומים שונים שילוו אותו בתהליך וינהלו עבורו את הדברים. חשוב להבין שאם חשוב לכם לצאת ממרוץ העכברים עליכם להפסיק להיות עכברים. זה אומר להפסיק להיות עצלנים ולשנות את הגישה שלכם כלפי עצמכם וכלפי החיים שלכם. אם אתם לא תעשו את השינוי הנדרש כדי לבנות את החופש הכלכלי שלכם, איש לא יעשה זאת עבורכם. לתת למישהו לנהל לכם את הכסף זה לא מספיק כיוון שכדי לבנות חופש כלכלי צריך לדעת ליזום מהלכים, ולקבל החלטות שרק אתם יכולים לקבל. אפשר כמובן לעשות זאת בליווי צמוד של אנשי מקצוע.

עמית אופיר בעיר. עמית אופיר,
עמית אופיר/עמית אופיר

למה חשוב לך לשתף את הידע שלך עם אנשים אחרים?

ראשית, אני עושה זאת כיוון שאני מאמין שהעולם יהיה מקום טוב יותר כאשר אנשים יהיו מאושרים יותר, וזו דרכי לקדם את רעיון זה. במהלך השנים ליוויתי באופן אישי אנשים רבים בהגדלת ההכנסות שלהם ואחת המחלקות הפעילות ביותר שלנו כיום בחברת 'מינוף עסקי- בונים חופש כלכלי' היא המחלקה הפיננסית שלנו, בה אנחנו מסייעים ללקוחותינו לצאת מהמינוס, לשפר את התנהלותם הכלכלית, להגדיל את מקורות ההכנסה הפעילים שלהם, ליצור ריבוי של מקורות הכנסה והמליץ על השקעות אטרקטיביות. חשוב לי לומר כי אני משתף את לקוחותיי רק בעסקאות שאני מרוצה מהן אשר עשיתי באופן אישי ואני מושקע בהן עם כספי.

איפה אפשר ללמוד ממך ולקבל מידע נוסף לגבי בניית חופש כלכלי?

"ראשית אני רוצה להזמין אתכם לצפות בסדרת סרטונים חינמית בנושא חופש כלכלי, שצילמתי במוזמביק ובה אני מסביר לעומד יותר על שיטת 5 השלבים לבניית עצמאות כלכלית. בנוסף ניתן לקרוא את סדרת הספרים שלי העוסקת בבניית חופש כלכלי, לקרוא מאמרים רבים באתר הרשמי של של חברת מינוף עסקי, לצפות בסרטונים רבים שיצרתי בנושא השכלה פיננסית ופורסמו בערוץ היוטיוב הרשמי שלי וכן להגיע לכנסים שאני עורך בנושא. אחד הכנסים לציבור הרחב אני עורך בשיתוף עם ישראל מורגנשטרן, מייסד המרכז להשכלה פיננסית ופרטים נוספים לגבי הכנס הקרוב שאנחנו מקיימים תוכלו לקבל כאן. בנוסף ניתן להצטרף לטיולי ההתפתחות העסקית שאנחנו מקיימים באופן שוטף בארץ ובעולם, וכמו כן אתם מוזמנים לשריין שיחת ייעוץ אישית עמי בתאריך ושעה הנוחים לכם בקישור הזה. או מלאו את הטופס ותקבלו גישה מיידית".

ישראל מורגנשטרן. המרכז להשכלה פיננסית,
עמית אופיר ביחד עם ישראל מורגנשטרן – מייסד המרכז להשכלה פיננסית/המרכז להשכלה פיננסית

ומה אם אין לי כסף להשקיע?

"כפי שאמרתי אתם לא צריכים להיות עשירים כדי שיהיה לכם כסף יום אחד. אתם צריכים לרצות שיהיה לכם כסף ולעשות מה שצריך כדי להגיע לשם. אם אין לכם כסף היום כדי להשקיע התחילו להשקיע בעצמכם ותלמדו להכניס יותר כסף. זו יכולת נרכשת ולא תכונה מולדת. אני מעולם לא חשבתי שאהיה איש מכירות טוב, כסף לא עניין אותי עד גיל מאוחר אולם מהרגע שהחלטתי לשפר את יכולותיי העסקיות והפיננסיות מצבי השתנה מהקצה אל הקצה ותוך מספר שנים כבר היו לי מספר רב של נכסים בבעלותי. כל העניין כאן הוא לגדול משלב לשלב. בנוסף, פעמים רבות אני נתקל באנשים שאומרים לי שאין להם כסף להשקיע אולם לאחר בדיקה מקצועית שלנו אנחנו מגלים שיש להם המון אפשרויות להשקעה שהם בכלל לא ידעו על קיומן. כשזה קורה אותם אנשים לא מבינים למה לא התייעצו איתי על כך כמה שנים קודם לכן, כיוון שהם מבינים שאילו היו עושים זאת אז, היום היה להם הרבה יותר".

מילה לסיום

"המסר שלי אליכם הוא שהכול אפשרי ונתון לבחירתכם. אם תחליטו שאתם מסוגלים אתם צודקים ואם תחליטו שאתם לא מסוגלים גם אז אתם צודקים. המציאות שלכם תתאים את עצמה לאמונות שלכם כדי לתת לכם תחושה שמה שבחרתם, הוא הדבר הנכון. לכן, היו זהירים לגבי הבחירה שאתם עושים ותבחרו בזו שתקדם אתכם להגשים את חלומכם. "היכנסו לסדרת הסרטונים לבניית חופש כלכלי והתחילו לבנות את החופש הכלכלי שלכם".

בשיתוף מינוף עסקי - בונים חופש כלכלי, בשיתוף מינוף עסקי - בונים חופש כלכלי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully