וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סתם זו החומוסייה הכי עמוסה ברמלה

בשיתוף חומוס סלים, בשיתוף חומוס סלים

2.12.2019 / 15:04

הוויכוח על מי היא עיר החומוס של ישראל ניטש כבר שנים רבות ולא יסתיים בקרוב. אחד המתחרים החזקים המייצג את רמלה הוא חומוס סלים עם החומוס שקשוקה המפורסם שלו

חומוס סלים. יח"צ,
חומוס סלים/יח"צ

כמה עובדות שאולי לא ידעתם על העיר רמלה. היא נוסדה בראשית המאה ה- 8, מדובר בעיר מעורבת קולטת עלייה ויש בה ייצוג ומיזוג של כל העדות, יהודים, ערבים מוסלמים וערבים נוצרים.

העיר רמלה "נלחמת" עם יפו על תואר בירת החומוס בישראל. מי שנמצאת שם בראשות הטבלה כאחת החומוסיות המובילות היא חומוס סלים - החומוס הכי טעים בארץ.

נסיון של 18 שנה לא הולך ברגל. לכן, כאשר הגענו לביקור עם רצון לנגב פיתה עם צלחת חומוס טרי, התור היה ארוך וזו הראייה הכי טוב לאיכות של מקום.

מי שמנהל את המקום הוא הבעלים סלים. הכל החל כאשר אביו היה מארח בביתו חברים ובני משפחה ומכין להם חומוס במתכון משפחתי סודי שעבר בין הדורות. סלים החליט לקחת את זה צעד אחד קדימה ופתח את החומוסייה. "את החומוסייה החלטתי לפתוח כדי להגשים חלום לאבא שלי. כל החיים הוא עבד קשה ואני רציתי לגרום לזה שיעבוד במה שהוא אוהב וזה הכנת חומוס. לאט לאט המקום צבר תאוצה, בזכות הטעמים וההתמדה. אבא מגיע לכאן כל יום ב-2 וחצי בלילה להכין את הכל עד שמונה בבוקר. גם כשהוא בבית הוא מתקשר אליי 30 פעמים ביום לשאול אם אנשים מרוצים, אם הכל בסדר במסעדה או שחסר משהו, תמיד הוא דואג ומוודא שהכל מתנהל כשורה".

בזמן שהמתנו לתור שלנו, הצצנו לרגע לעמוד הפייסבוק של החומוסייה, הביקורות היו מפרגנות ביותר. סיזאר חנחן כתב: "אוכל מספר אחד, פשוט ללקק את האצבעות. אם לא טעמתם הפסדתם, גם טעים וגם זול". ורד ויניב גולד כתבו: "חומוס טעים מאוד. שרות מצוין ומחירים מעולים". רונית גבאי כתבה: "חומוס מושלם, מומלץ ביותר, בואו לרמלה".

חומוס סלים. יח"צ,
חומוס סלים/יח"צ

מנת המסבחה שטעמנו היתה מושלמת, המרקם היה כמו קרם נמס בפה. חומוס שכזה אפשר למכור בגלידריות, חם וטרי לצד כדורי פלאפל פריכים וטעימים. ביקשנו צלחת נוספת כי אפשר היה שלא, על הדרך החלפנו עוד כמה מילים עם סלים, שאלנו אותו מה זה חומוס בשבילו ואם יש לו המלצה למנה מסויימת: "חומוס בשבילי זה מנת דגל שכולם אוהבים, מתחברים אליה והיא מחברת בין כולם. את העני והעשיר, מתאימה גם לגדול ולקטן, לכל הדתות ולכל סוגי האנשים. המנה הכי מוכרת שלנו היא מנת החומוס שקשוקה שאנחנו המצאנו".

חומוס סלים נהיה שם דבר לתיירים אשר מגיעים אליו במיוחד וגם לא מעט סלבריטאים מקומיים. אחד היתרונות הכי גדולים של המקום הוא שניתן לקחת קופסאות של חומוס במשקל, כך אפשר להתענג על הטעמים שלו גם בבית או במשרד. בנוסף המקום מתמחה גם בכדורי פלאפל שגם הם עבור במתכון משפחתי סודי, סלטים מיוחדים, בין היתר חציל בטחינה טעים ביותר, סלט תורכי ועוד.

החומוסיה פותחת את שעריה החל מהשעה 7:00 בבוקר עד ל- 17:00 ובימי הקיץ עד 18:00, היא פתוחה בכל ימות השבוע כולל ביום שבת.

מספר טלפון של המקום לבירורים הוא: 050-6551005, או 050-2812332.

חומוס סלים נמצא בסמוך לשוק רמלה, מי שלא יודע איך להגיע תרשמו חומוס סלים בוייז ושיהיה בתאבון.

עמוד הפייסבוק

בשיתוף חומוס סלים, בשיתוף חומוס סלים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully