וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תבחרו את מערכת הסאונד המתאימה לעסק שלכם?

בשיתוף מרכז הסאונד, בשיתוף מרכז הסאונד

2.12.2019 / 10:43

בידורית? רמקולים שקועים? איך יכול בעל העסק לדעת איזה סוג מערכת סאונד מתאימה לעסק ולצרכיו? כל המידע שיעזור לכם להגיע להחלטה

רמקול של מערכת קולנוע ביתי. ShutterStock
רמקולים/ShutterStock

בהקמת עסקים נמצא הרבה קשיים באמצע הדרך, הקושי הגדול הוא אולי הניהול של העובדים שלנו. רק מנהל חכם יודע איך לגרום לעובדים תחתיו לקום בתחושה טובה בבוקר. יש הרבה דרכים לקרב את העובדים אלינו, אחת הדרכים תהיה באמצעות המוזיקה. אדם שעובד בתנאים הנוחים לו יעבוד הרבה יותר טוב. מלבד לכך, יש לקחת בחשבון כמובן את אלו שמכניסים לנו את הכסף בסופו של דבר - הלקוחות. לקוח שמגיע לעסק שומם ישר מתחיל לבקר את המקום באופן שלילי. ריכזנו לפניכם את כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם בוחרים מערכת סאונד לעסק.

סוג העסק

לסוג העסק יש השפעה ישירה על בחירת ציוד הגברה ומערכת הסאונד. הסיבה די ברורה, משרד שירות לקוחות לא צריך את אותה עוצמה של מערכת סאונד כמו אולם אירועים. אנו מאמינים שכל עסק צריך מערכת סאונד כלשהי. בין אם מדובר על מערכות כריזה שהן נחוצות מבחינה בטיחותית או מערכות משולבות שיכולות לשמש אותנו גם כמערכת כריזה במקרה הצורך וגם כמערכת סאונד. הבחירה נתונה לשיקול דעתו של מנהל העסק. חשוב להדגיש, שמיעת מוזיקה דרך מערכות המיועדות אך ורק לכריזה היא אינה איכותית כלל. המקומות שלא יכולים לתפקד ללא מערכות סאונד הם אולמות אירועים, ברים, מסעדות, בתי ספר, מקומות מוסדיים, אולמות תיאטרון, בתי קולנוע ועוד.

סוג מערכת הסאונד

יש שלושה סוגים עיקריים של מערכות סאונד לעסק שיכולות לשרת אתכם:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בידורית. מרכז הסאונד,
בידורית/מרכז הסאונד

• בידורית - הבידורית היא מערכת שמע, ישנן בידוריות ניידות וישנן בידוריות נייחות. חשוב לציין שברוב המקרים הבידוריות הנייחות יהיו עוצמתיות יותר. הבידורית היא בעצם מכלול של שלושה נתונים: מערכת הגברה, רמקול וחיבור לנגן חיצוני. הבידוריות נפוצות מאוד בבתי ספר, אולמות אירועים ומקומות שמלבד להשמעת מוזיקה רוצים גם לדבר במיקרופון בעזרת מערכת הסאונד. הבידורית היא מוצר שמשלב בתוכו את כל מה שאתם צריכים, מערכת כריזה, מערכת שמע ומערכת סאונד כאחד. ישנן הרבה חברות היום שמייצרות בידוריות כאלה ואחרות, בין המובילות נמצא את חברת TRX Audio, Pro Tech, Pro Audio, Proxtone ועוד…

איך תדעו אם כדאי לכם לבחור בין בידורית ניידת או נייחת? הבחירה נתונה לשיקול הדעת שלכם. האם יש לכם מקורות חשמל זמינים לאורך כל מקום העסק שלכם? אם יש לכם מקום ספציפי בו אתם רוצים להציב את הבידורית ולא להזיז אותה משם, הבידורית הנייחת היא בשבילכם. אם תרצו להיות יותר חופשיים עם הבידורית, תצטרכו לבחור בדגמים הניידים. עוד חשוב לציין, לרוב הבידוריות יהיו גדולות במימדים שלהן. אם מקום העסק שלכם הוא מאוד מצומצם, בחרו בדגמים הקטנים ביותר או ברמקולים מוגברים.


• מערכת מלאה - תחת הקטגוריה הזאת נמצא שלושה סוגים עיקריים של רמקולים:

רמקולים מוגברים. מרכז הסאונד,
רמקולים מוגברים/מרכז הסאונד

1. רמקולים מוגברים - רמקולים שמאוד נפוצים בבתי עסק שלא מצריכים מאיתנו לקריין או לשיר תוך כדי. הרמקולים המוגברים הם לרוב יהיו בגודל בינוני - קטן. אך תמיד יצריכו חיבור לחשמל. הרמקולים המוגברים מתאימים בעיקר למסעדות או למשרדים כאלה ואחרים. הרמקול המוגבר משלב בתוכו גם מגבר פנימי כך שאין צורך לחיבור חיצוני של מגבר. הרמקולים המוגברים בנויים בצורה שבה החלק העליון של הרמקול הוא מכונה "טוויטר", נתון האחראי על הצלילים הגבוהים של המוצר. החלק התחתון של הרמקול מכונה "וופר", הוא האחראי על צלילי הבס והצלילים הנמוכים של הרמקול.

2. רמקולים פאסיביים - אלו הם הרמקולים הישנים שאנו מכירים. לכל אחד מאיתנו היה רמקול אליו היו צמודים מגבר או שניים. רמקולים אלה פחות נפוצים היום בגלל המקום הרב אותו הם תופסים. חשוב לציין, רמקולים פאסיביים לרוב הם יותר חזקים מאשר רמקולים מוגברים. כיום, יש עדיין מקומות עסקים שפועלים עם רמקולים פאסיביים. גם המגברים של הרמקולים הפאסיביים פועלים בצורה זהה לרמקולים המוגברים מבחינת אלמנט הוופר והטוויטר. כאשר מדובר על עסק עם מימדים גדולים, תצטרכו לפזר הרבה רמקולים פאסיביים לאורך המקום כדי שהסאונד ישמע באופן שווה. אנו פחות ממליצים כיום על רמקולים פאסיביים, אולי רק לצורך ביתי.

רמקולים שקועים. מרכז הסאונד,
רמקולים שקועים/מרכז הסאונד

3. רמקולים שקועים - הרמקולים השקועים הפכו כבר לטרנד בינלאומי. הרמקולים השקועים הם למעשה רמקולים מוגברים הנמצאים הישר בתוך הקיר שלנו. איך זה עובד? רצוי שעוד בשלב בניית שלדת העסק, איש המקצוע ישאיר שקע בקיר בגודל המדויק של הדגם אותו אתם רוצים, ולשם נכניס את הרמקול השקוע בתום הבנייה. הרמקולים השקועים מוסיפים עיצוב מרהיב לעסק, משדרים יוקרתיות, ומצד שני כלל אינם יקרים. יש לרמקולים השקועים סאונד מיוחד השייך רק להם. כאשר מדובר על עסק גדול, מוטב יהיה לשלב בין רמקולים מוגברים ורמקולים שקועים כדי שלא יהיו יותר מדי שקעים בקירות לאורך כל העסק.

• מערכות כריזה - ישנם סוגים שונים של מערכות כריזה, מגפון, מדונה אלחוטית ועוד. בשביל בית העסק שלכם כל מה שאתם צריכים היא מערכת כריזה של רמקול. מדובר על רמקולים שקועים או מוגברים המפוזרים בקומות שונות בעסק. במקרים של שריפה או של התראה כלשהי נפעיל את מערכת הכריזה. מערכת הכריזה לא תשמש אותנו לשמיעת שירים שונים. בכל בית עסק אנו ממליצים או לשלב בין מערכת כריזה ורמקול מוגבר/בידורית. למערכות הכריזה יש תפקיד חשוב אך מאוד מסוים. כדי להנעים את זמנם של העובדים ושל הלקוחות שלכם תצטרכו משהו מעבר.

איך נדע כמה מערכות סאונד להציב בתוך העסק?

גם נתון זה תלוי באופי העסק. אם מדובר על מסעדה יוקרתית, אתם לא רוצים שיהיה יותר מדי רעש, אלא מוזיקת רקע שקטה שלא תפריע לסועדים לדבר. לצורך זה גם תצטרכו לפזר באופן שווה רמקולים מוגברים במסעדה. אנו ממליצים לכם לבחור ברמקולים מוגברים פשוטים וקטנים. אם אתם רוצים לשדר אפילו עוד יוקרתיות, בחרו ברמקולים שקועים. מצד שני, אם מדובר על אולם אירועים, אתם רוצים מערכת סאונד שתגרום לכולם לרקוד, בדרך כלל במקומות כאלה בעלי העסקים בוחרים בבידוריות שיש להן גם חיבור למיקרופון, במקרה של דרשה או שירה. גם כאן, הרבה אולמות אירועים מציבים את מערכת הסאונד במקום אחד ליד הרחבה, אנו מאמינים שבחירה זו שגויה, עליכם להציב באופן שווה בחלל החדר כדי לא להחריש את האנשים על הרחבה ומצד שני לגרום גם לאלה שיושבים מאחורה לרקוד.

אם כך, למדנו שבחירת כמות מערכות הסאונד בעסק שלנו צריכה להתחלק באופן שווה בכל חלקי העסק. לכל מערכת סאונד יש עוצמת וואט, את עוצמת הוואט נבחר בהתאם לעוצמה אותה נרצה להשמיע. אולמות אירועים יצטרכו עוצמת שמע של לפחות 600 וואט בכל בידורית. מצד שני, מסעדות לא צריכות יותר מ 300 וואט.

איפה רוכשים מערכת סאונד לעסק?

לבחירת מקום הרכישה תהיה השפעה רבה על איכות המערכת עצמה. כיום אפשר למצוא כמעט בכל חנות מערכות סאונד שונות, גם במקומות להם אין כל קשר לעולם הסאונד וההגברה, גם בתחנות דלק יש מערכות סאונד. אתם רוצים לרכוש מערכת סאונד ממקום שיכול לעזור לכם להגיע לבחירה נכונה, מקום שבו יש לכם מגוון רחב של דגמים, מקום שנותן לכם את מיטב החברות המובילות בתחום ולא חברות סיניות שסביר להניח ויהרסו תוך זמן קצר. כדי להנות ממערכת סאונד איכותית ועמידה צריכים להשקיע. אם אתם רוצים להשקיע כמה שפחות, אנו ממליצים לכם להגיע לחנות שהיא גם יבואן רשמי של המוצרים שלה, כך המחיר יהיה יותר מוזל. כמו כן, כדאי לבוא מוכנים לחנות ממנה אתם רוכשים את המוצר עם ידע מסוים. הגיעו עם כל הפרטים של העסק, גודל העסק, במה הוא עוסק ולמה אתם צריכים מערכת סאונד. אנשי המקצוע בחנות כבר יכוונו אתכם לדגמים הנכונים לכם.

מסקנות

כל בית עסק צריך מערכת סאונד. מערכת הסאונד משפרת את החוויה של שני הגורמים הכי חשובים של כל עסק - עובדים ולקוחות. יש הבדלים בין מערכות סאונד שונות. הבידורית היא הבחירה הנפוצה ביותר בקרב בתי העסקים הגדולים יותר, אם זאת יש גם מקומות גדולים שפחות תתאים להם מערכת הסאונד הזאת. בדיוק בשביל זה אתם צריכים להגיע לחנות סאונד והגברה מקצועית ולקבל שם הכוונה מדויקת. במקום לרכוש מערכת סאונד אחת עוצמתית שאכן תשמע בכל חלקי העסק, אנו ממליצים לרכוש מערכות סאונד קטנות ופחות עוצמתיות ולפזר אותן באופן שווה, רק בדרך הזאת כולם ישמעו את המנוגן באופן שווה, בלי שחלק יסבלו מעודף ווליום ישר לתוך האוזניים. זכרו, מערכות הסאונד לעסק אינן רק בשביל להנות ממוזיקה בזמן העבודה, מערכות סאונד משנות את כל האופי של העסק שלכם ומשפרים את חווית המשתמש ובעצם גורמות לו לחזור, וגורמות לעובדים שלכם לעבוד בצורה יותר יעילה.

לאתר של מרכז הסאונד

בשיתוף מרכז הסאונד, בשיתוף מרכז הסאונד
  • עוד באותו נושא:
  • סאונד
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully