וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפל בטעם ילדות

בשיתוף פלאפל האחים לוי, בשיתוף פלאפל האחים לוי

1.12.2019 / 13:46

בשוק מחנה יהודה, בין שלל המסעדות החדשות והמפורסמות, ניצב כבר עשרות שנים פלאפל האחים לוי שמספק לבאי השוק מכל הגילאים טעם של ירושלים של פעם

פלאפל האחים לוי. יח"צ,
פלאפל האחים לוי/יח"צ

שוק מחנה יהודה הוא מקום מרכזי בנוף ובהוויה הירושלמית. אחד המאפיינים הכי גדולים שלו היא הרב תרבותיות מבחינת המאכלים במקום. אחד המוסדות הקולינרים הותיקים בשוק הוא פלאפל האחים לוי.

מי שהקים את הדוכן היה אב המשפחה, משה לוי, עוד ב 1962. העסק עבד ללא הפסקה לאורך כל השנים. יוסי בנאי היה אחד מהלקוחות הקבועים של הפלאפל ובנוסף הגיעו כל הפולטיקאים הגדולים. גם היום התשבוחות מצד לקוחות ותיקים לא משאירים מקום לספק על טיב המקום והטעם.

שוש אלבז כתבה: "מאז שאני מכירה את עצמי אני אוכלת פה, אין על האחים לוי". עידו נחשון כתב: "אני נוהג לבקר כאן אחת לשבוע במשך 20 שנה. פלאפל מעולה. אגיד לך מה, הפשטות, זה מה שהופך את זה לכזה טעים".

פלאפל האחים לוי. יח"צ,
פלאפל האחים לוי/יח"צ

חוויה נהדרת היא פשוט לעמוד בסמוך לחנות ולראות איך כל האנשים שעוברים בשוק, מתעניינים, בודקים ולא יכולים שלא לטעום, הריח משגע וכאשר טועמים מבינים - טעם של פעם. חלקם אנשים בגילאים 50-60, מספרים שאכלו פה כשהיו ילדים קטנים וזה נותן תחושה של מקום היסטורי עבורם.

בשנים האחרונות נפתחו לא מעט מסעדות טרנדיות בשוק, כאלה שעשו לעצמם שם גדול ובכל זאת בני המשפחה נשארו עם המאכל העממי ושאלנו אותם על כך: "חשוב לנו מאוד להמשיך את מה שאבא שלנו הקים, הוא זה שרכש את המקום לפני שנים רבות, זה מפעל החיים שלו".

המנה המומלצת במקום היא "אש תנור". מי שירושלמי מיד מבין על מה מדובר, לתושבי החוץ נספר כי מדובר בפלאפל בתוך לאפה. אם זה נשמע לכם מוזר, כדאי לכם לטעום, הפתעה שמסעירה את החך.
להכנת הפלאפל האחים לוי משתמשים בחומרי הגלם הכי טובים בשוק, החל מהתבלין ועד לגרגיר החומוס, כאשר הסוד לדבריהם הוא הטריות. את התבלינים הם רוכשים מירקן אחר בסמוך לחנות, ככה תורמים האחד לשני. הריח המטריף של הפלאפל אשר מתערבב עם האוויר הירושלמי הקר עושה חשק למנה חמה. כך המציאות מייצרת לעצמה אותנטיות, חוויה ירושלמית בתוך פיתה איכותית.

שאלנו את האחים מה זה פלאפל מבחינתם ואיך הם בונים את המנה האהובה עליהם: "פלאפל זה גם ארוחת בוקר, אפשר לאכול גם בשעה 9:00. המנה האהובה חייבת לשלב בתוכה חריף, מלפפון חמוץ, טחינה וכמה כדורים".

לעמוד הפייסבוק

לאתר האינטרנט

בשיתוף פלאפל האחים לוי, בשיתוף פלאפל האחים לוי
  • עוד באותו נושא:
  • פלאפל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully