וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקום אשר פותח את הלב והתאבון

בשיתוף מסעדת שלוה, בשיתוף מסעדת שלוה

1.12.2019 / 12:41

מסעדת שלוה. יח"צ,
מסעדת שלוה/יח"צ

בלב ירושלים ישנו מקום קסום אשר משלב בין אווירה מיוחדת ושקטה לערך מוסף של נתינה. בית קפה ומסעדה שלוה מורכב ממלצרים עם צרכים מיוחדים, לצד צוות עובדים קבוע. כולם עברו הכשרה מקצועית בתחום וביחד מעניקים את השירות הטוב ביותר לצד קולינריה משובחת.

שלוה היא מסעדה חלבית אשר מגישה אוכל איטלקי בסגנון ים תיכוני ממטבח כשר למהדרין, תוך כדי שימוש במוצרים הכי טריים ואיכותיים שיש. התפריט העשיר במסעדה מציע מנות דגים מלהיבות לצד פיצות בסגנון איטלקי מסורתי, מגוון של פסטות לצד ניוקי עבודת יד, קינוחים תוצרת הבית לצד ארוחות בוקר מושקעות וייחודיות.

התפריט מותאם לכלל האוכלוסיה וישנם מנות צמחוניות, טבעוניות ותשומת לב לרגישויות, כך שכולם יכולים ליהנות.

הביקורות בעמוד הפייסבוק של המסעדה מהללות. הדר דהאן כתבה: "מקום מושלם. אוירה מהממת, אוכל ברמה, שירות מדהים ואדיב, בהחלט אשוב לאכול שם". תמר גורודיסקי חייק כתבה: "חייבת להמליץ, האוכל פשוט מעולה, כל מנה יותר מיוחדת ומעניינת יותר מהשניה והטעם פשוט חלום. גם השירות נפלא והאוכל הגע ממש ממש מהר". עופרה בטרמן כתבה: "מקום מדהים, פותח את הלב, שירות מעולה עם אוכל טעים. בהחלט אחזור לשם שוב".

המסעדה ממוקמת במבנה עמותת שלוה אשר מטפלת ודואגת לילדים ואנשים בעלי מוגבלויות. העמותה קיימת כ-30 שנים ומטפלת במעל 1,000 אנשים על בסיס יום יומי, ללא עלות מצד המשפחות.

המסעדה נפתחה בשילוב ויוזמה עם עמותת שלוה במטרה לשלב את בוגרי שלוה בחברה, ובכך לתת להם כלים וידע לכל ענף המסעדנות. הושקעה במסעדה מחשבה רבה, ברמה של ירידה לפרטי פרטים כגון הנגשה לכלל האוכלוסיה, שולחנות וכיסאות מותאמים, כך שכל אדם מהקשת הרחבה של החברה יוכל לשבת בנוח וליהנות מארוחה טעימה. העיצוב במקום מלא בעץ ותאורה חמה אשר מייצרים אווירה ביתית ומזמינה.

היחס לעובדי המקום שווה בין כולם, אין עובד יוצא דופן. כולם מקבלים את אותן המטלות, כאשר המטרה העיקרית היא ליצור שילוב, הבנה ומודעות בחברה כלפי עובדים בעלי מוגבלויות. ליצור מודל לחיקוי לבתי עסק חדשים שיפתחו בעתיד או לבתי עסק שפועלים כיום.

המסעדה פועלת כגוף עצמאי לחלוטין שאינו תלוי בתרומות וכלל הכנסותיו מגיעות ישירות לרווחת הילדים שמטופלים בעמותת שלוה. למרות שמדובר בעסק חברתי בעיקרו, אין זה אומר שהוא פחות מושקע בכל הנוגע לשירות או מזון, להיפך. המסעדה דוגלת בשירות הכי טוב ומוקפד, ברמת ניקיון גבוהה שיש וכמובן באוכל מושקע, יצירתי, טרי וטעים.

מסעדת שלוה. יח"צ,
מסעדת שלוה/יח"צ

לקראת החורף ישנו תפריט חדש, מגוון ועשיר.

ארוחות הבוקר מוגשת בין השעות 08:00 בבוקר ועד לשעה 12:00 בצהריים.

בין היתר בשעות הבוקר ניתן למצוא בתפריט: קרוק מדאם, ברד פודינג ובוראק - מאפה בצק עלים במילוי גבינות, סלסה עגבניות וביצה חצי קשה. שקשוקות מסוגים שונים ומגוון סלטים גדול.

ארוחות הצהרייים וערב מוגשות בין השעות 12:00 ועד לשעה 22:30 בלילה.

בין היתר בשעות הצהריים וערב ניתן למצוא בתפריט: שלל מנות מהמטבח האיטלקי כגון ניוקי עבודת יד, ריזוטו אספרגוס, מגוון פיצות ופסטות, לזניה ומנות דגים משובחות.

שוחחנו עם שחר ברכיאל, מנהל המסעדה ושאלנו על המקום: "אנחנו מעניקים לאנשים הנאה וחוויה הן מבחינת אווירה והן מבחינת טעמים. אנחנו דואגים להתעדכן על טרנדים וטעמים חדשים ונותנים חוויה קולינרית שונה בכל פעם שמגיעים להתארח אצלנו. השוני שלנו ממקומות אחרים הוא הניסיון של עבודה עם אנשים בעלי מוגבלות, זה כולל ליווי מקצועי יום יומי עם אנשי מקצוע בענף הטיפול והחינוך אשר מעניקים לנו את כל הכלים להצליח ולהוציא את המיטב מכל יום עבודה.

"המסעדה היא יחידת רווח עצמאית שכלל הרווחים מגיעים לעשייה היום יומית של עמותת שלוה, כך שכל אדם אשר מגיע להתארח אצלנו מקבל גם חוויה קולינרית גם חוויה רגשית וגם בסופו של יום תורם לחברה. לארח אנשים, להאכיל אנשים ולגרום לאנשים הנאה וכיף זה דבר מדהים אבל להשפיע על חיים של אנשים זו הרגשה שאי אפשר לתאר ושווה יותר מהכל".


לא מזמן התארחה במסעדה דמי לובאטו, שחקנית, זמרת ויוצרת מפורסמת. דמי סיפרה כי היא נהנתה מאוד מהסביצ'ה מוסר ים ואמרה שזו הייתה מהמנות הטעימות שאכלה מאז ומעולם. בנוסף, לא מעט שפים מפורסמים נוהגים גם הם להגיע למקום, לחוות את האווירה ולטעום מהאוכל המשובח.

שעות הפעילות של בית הקפה הם:
ימים א' - ה' החל מהשעה 08:00 עד לשעה 22:30.
יופ ו' החל מהשעה 08:00 עד לשעה 13:30.
במוצאי שבת כשעה לאחר יציאת השבת.

לעמוד הפייסבוק

בשיתוף מסעדת שלוה, בשיתוף מסעדת שלוה
  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully