וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילוב של עתיק וחדש: יקב קדמא עושה כבוד ליין

בשיתוף יקב קדמא, בשיתוף יקב קדמא

30.11.2019 / 21:02

יקב קדמא שבכפר אוריה מייצר יין בכדי חרס גיאורגיים בדיוק כמו שעשו לפני אלפי שנים. התוצאה מדברת בעד עצמה

יקב קדמא. טליה בר,
יקב קדמא/טליה בר

יקב קדמא נמצא בכפר אוריה באזור מטה יהודה והוא יחיד מסוגו בארץ. זהו יקב שמשלב את העשייה הייננית הקדומה עם הטכנולוגיה המודרנית. יקב קדמא מתחיל את ייצור היין מתסיסה בכדי חרס ענקיים - בדיוק כפי שעשו לפני מאות ואלפי שנים. לאחר סיום התסיסה היין מתיישן בחביות עץ אלון צרפתיות - בדיוק כפי שעושים יין כיום.

נשמע מעניין? גם לי, לכן נכנסתי לרכב ונסעתי לכפר אוריה. מסתבר שיקב קדמא ממש קרוב למרכז הארץ ולירושלים. הנסיעה ליקב היא דרך כביש 44 שמתפתל בין נופים ירוקים מהממים, כך שמי שמחליט להגיע ליקב יוכל ליהנות גם מהדרך.

יקב קדמא הוא יקב בוטיק משפחתי. היוזמת והרוח החיה מאחורי היקב - היא לינה סלוצקין, אשר החליפה קריירה בת 25 שנה בהייטק לעשיית יין. גם ילדי המשפחה לוקחים חלק בעבודה ביקב, לפי יכולתם וכישוריהם.

יקב קדמא. ריקי כהן,
כדי חרס מגיאורגיה. יקב קדמא/ריקי כהן

לפני 10 שנים הוקם היקב והתחיל לייצר יין - בהתחלה מענבים שנרכשו מכרמי האזור, מאוחר יותר מהכרם שניטע בכפר אוריה.

לינה נולדה וגדלה בגאורגיה, מדינה שבה תרבות היין והאהבה ליין מושרשות עמוק, לכן ההחלטה להתחיל לעשות יין הייתה די טבעית ואף מתבקשת. לינה החליטה ללכת עם החלום אפילו יותר רחוק ולהביא מגאורגיה כדי חרס ענקיים. היא מסבירה שיש הרבה מאוד יתרונות שכדי החרס תורמים לתוצר הסופי - היין.

הצורה הייחודית של הכד משאירה את המשקעים בתחתית ובכך מצמצמת את שטח המגע של היין עם המשקעים. החרס שומר על הטמפרטורה, לכן היין עובר תסיסה קרה ואיטית הממצה בצורה מיטבית את הטעמים והארומות של היין ואת כל הפוטנציאל של פרי הגפן. יין המופק מכדי חרס הוא בעל גוף מלא, עתיר טעמים ויחד עם זאת עדין, עגול ומאוזן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יקב קדמא. טליה בר,
יקב קדמא/טליה בר

מרכז המבקרים של היקב יפה ומזמין: אולם רחב ידיים בעיצוב כפרי חמים, חצר שתובלת בירוק, אוויר צח, נוף שמזכיר פרובנס. והאירוח - מקסים ולבבי. יינות טעימים, לחמים כפריים, פלטות גבינות משובחות. יש פה כל מה שצריך לבילוי בנעימים של כמה שעות.

שאלתי את לינה מדוע היא בחרה בשם "קדמא" ליקב? "חיפשנו שם מיוחד. אחד מטעמי המקרא, קדמא, הוא טעם של פעם, טעם מיוחד, עם בסיס שורשי. יש לנו כאן מפעל ציוני שמחובר לשורשים של ממלכת יהודה".

ואם לסכם את מהות המקום, על-פי לינה: "יין זאת תרבות. שתיית יין היא אחד הבילויים הראשונים של ההיסטוריה. אנחנו רוצים שהביקור ביקב יספק לאורחים חוויה תרבותית, קולינרית ואינטלקטואלית".

כיום היקב מייצר כ-14,000 בקבוקים של יין מסוגים שונים, וכולם נמכרים ביקב. "אנחנו גדלים, לאט ובעקביות, תוך מטרה לשמור על הרמה הגבוהה של היין כפי שמתבקש מיקבי בוטיק. לאחרונה אנחנו מקבלים יותר ויותר מדליות מתחרויות שונות בארץ ובעולם, וגם זה מעיד שאנחנו מצליחים לעמוד במטרה שהצבנו לעצמנו - עשיית יין איכותי וברמה גבוהה".

ראיתי ביקב הרבה מבקרים, אנשים שמחים, זוגות רומנטיים ומשפחות בגילאים שונים, יושבים באולם המעוצב, או בחוץ מתחת לעצים, לוגמים יין, מדברים. ברקע מתנגנת מוזיקה נעימה. לא רציתי לקום וללכת, היה כל כך נעים שם.

ביקב ניתן גם לערוך אירועים פרטיים, אירועי חברה, וערבי שירה.

היין, האווירה והאהבה לעשייה - תמיד מחברים בין אנשים.

לפרטים והזמנות :

02-9927894

054-9195156

לעמוד הפייסבוק

לעמוד האינסטגרם

בשיתוף יקב קדמא, בשיתוף יקב קדמא
  • עוד באותו נושא:
  • יקב
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully