וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטפלים: זו הדרך היעילה לבלוט על פני המתחרים שלכם

בשיתוף עדי כהן "עדיגיטל", בשיתוף עדי כהן "עדיגיטל"

25.11.2019 / 12:10

להפוך למטפל זה החלק הקל (יחסית) אבל כדי להצליח בתחום כדאי שתבלטו מול המתחרים בשוק. איך עושים זאת נכון?

מסאז. ShutterStock
טיפול/ShutterStock

אנחנו חיים בעידן שבו קל מאי פעם להפוך למטפל - מגוון שיטות הטיפול רק הולך ומתעצם, ההכשרות הן רבות ונגישות מתמיד, וגם המודעות בחברה לחשיבות הטיפול גוברת כל הזמן. עם זאת, בעידן הנוכחי אולי גם קשה מאי פעם להצליח כמטפל. זאת משום שהתחרות הופכת מורכבת יותר ככל שחולף הזמן ורבים חשים שהם לא מצליחים להשיג בולטות ולגרום לאנשים להבחין בהם ובכישרון שלהם.

מטפלים במידה רבה לא רואים את עצמם כאנשי עסקים - הם בחרו להקדיש את חייהם לעזרה לאחרים ולכן מתקשים לבצע מהלכים שיווקיים במטרה "למכור את עצמם" ולהסביר מדוע הם הכי טובים. עם זאת, חשוב להבין כי שיווק הוא אחד הכלים החיוניים ביותר להצלחה בתחום הזה וכפועל יוצא מכך - הוא שיאפשר לעזור לכמה שיותר אנשים וגם להתפרנס בכבוד באותה הנשימה. לכן, חשוב שכל מטפל יידע איך לעשות את זה נכון וישקיע מאמצים גם בפרסום ושיווק.

רק רשת: לא רק בעולם הכדורסל

אז איך עושים את זה? בסקר שנערך על ידי מכון גאוקרטוגרפיה ביולי 2019 ניסו למצוא את התשובה לשאלה הכל כך מהותית הזאת ולהבין איך עובד תהליך קבלת ההחלטות בבחירת מטפלים.

אם אתם עוסקים בטיפול כבר זמן מה, אתם ודאי יודעים שלא פשוט לפתח יחסי אמון ואינטימיות עם אנשים שעוד לא הכרתם כדי שיבינו שכדאי לבחור דווקא בכם. אולם, הסקר מראה כי ייתכן שהדרך הטובה ביותר לעשות זאת עוברת דווקא דרך תקשורת שאינה ישירה.

כידוע, אנשים אוהבים להישען על המלצות מאנשים קרובים בבחירת מטפלים. על פי תוצאות הסקר, אחרי שמקבלים המלצה, רוב האנשים - 61 אחוזים - בכלל לא יתקשרו למטפל המומלץ אלא יחפשו אותו בגוגל, יבקרו באתר האינטרנט או יראו את הפעילות שלו בפייסבוק. רק 31 אחוזים מהאנשים יפנו ישירות למטפל כדי לשוחח איתו ו-8 אחוזים בלבד לא יבזבזו זמן ויקבעו מיד מועד לטיפול.

סקר מטופלים. יח"צ,
איך בוחרים מטפל?/יח"צ

אינדקס: הכלי השיווקי האמין ביותר לחיפוש מטפלים

שיווק דיגיטלי הוא חיוני כמעט בכל המקצועות החופשיים, אך לעוסקים בטיפול הוא חשוב כמעט כמו אוויר לנשימה. אולם כיום יש כל כך הרבה דרכים להשקיע בפעילות דיגיטלית ורבים מרגישים שהם "הולכים לאיבוד" ולא מצליחים לאתר את הכלים הנכונים ביותר בעבורם.

לכן, בסקר ביקשו לבחון גם מהם ערוצי השיווק האמינים והמשכנעים ביותר למטפלים. במקום הראשון ברשימה הזאת דורגו אתרים שמרכזים מידע על מטפלים שונים - או בשפה פשוטה - אינדקסים. במקום השני דורגו אתרי אינטרנט או בלוגים של המטפל ובמקום השלישי כתבות מקצועיות שפרסם.

בשונה מאתר אישי, אינדקס מרכז את כל המידע הרלוונטי על מגוון מטפלים, מה שמאפשר להתרשם ממגוון הצעות ולבחור את המתאימה ביותר. כמו עיון בתפריט לפני הזמנת מנה במסעדה, עיון במידע על מגוון מטפלים באינדקס נותן לאנשים תחושה של שליטה גדולה יותר בתהליך ומאפשר להם ביטחון רב יותר בהחלטה שיקבלו. לכן, אפשר לחלוטין להבין מדוע זה ערוץ השיווק המועדף על כל כך הרבה אנשים כשהם באים לבחור את המטפל שלהם.

השקעה מינימלית, תרומה מקסימלית

כרטיס באינדקס מטפלים מהווה במידה רבה את תעודת הזהות שלכם ברשת. זה חשוב קודם כל לקידום בגוגל - מכיוון שמנוע החיפוש בדרך כלל בוחר להציג במיקום בולט מידע שמגיע מאתרים מבוססים, גדולים ואמינים. לכן, כרטיס מטפל באינדקס, בדרך כלל יוצג במקום גבוה בתוצאות החיפוש - דבר שקשה יותר להשיג כשמנהלים אתר קטן וחדש. כך גוברים הסיכויים שהמטפל יוצג גם בחיפושים כלליים שאינם בהכרח כוללים את שמו - כמו לדוגמה "פסיכולוג בבאר שבע" או "דיקור סיני ברחובות".

בנוסף, כרטיס המטפל מציג בצורה תמציתית ו"קלה לעיכול" את כל המידע הרלוונטי על אודותיו - טכניקות טיפול, המלצות, דרכים ליצירת קשר וכתובת. הגולש הממוצע בדרך כלל יעדיף לצרוך את המידע התמציתי הזה במקום לעבור מאתר לאתר ולחפש את המידע הדרוש לו בין הדפים השונים.

באינדקסים מסוימים אף יעשו בשבילכם את מלאכת היצירה והעריכה של הכרטיס - כך שאפילו אם אתם לא בטוחים איך נכון לשווק את עצמכם - יהיה מי שיסייע לכם בכך. לדוגמה, אתר metaplim.info, אינדקס המטפלים של קהילת רוח גבית, מציע שירותי עריכה מקצועית של עמוד המטפל כדי לתת דחיפה נוספת וחיונית למאמצי השיווק ולהציג את המטפל באופן המקצועי ביותר.

האינדקס הוקם על ידי ימית אורבין, מטפלת בעצמה שבחרה לעשות הסבה מטיפול בפציינטים ל"טיפול במטפלים". כך בחרה להקים את קהילת "רוח גבית" אשר מציעה בין היתר מפגשי נטוורקינג, קורס בשיווק הקליניקה וליווי אישי להקמת הקליניקה לעוסקים במקצועות הטיפול.

מטפלים, מעוניינים להגביר את החשיפה ברשת ולהשיג מטופלים נוספים?

הצטרפו לאינדקס המטפלים המתקדם של "רוח גבית". השאירו פרטים בטופס ויצרו איתכם קשר בהקדם.

בשיתוף עדי כהן "עדיגיטל", בשיתוף עדי כהן "עדיגיטל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully